dinsdag 10 april 2012

Paaseieren


In het paasweekeinde lekker weggeweest met ons bootje. Het was wel koud, maar met een kacheltje binnen kunnen we het lekker warm houden. En natuurlijk heb ik altijd van alles mee om te doen.
Met de kinderen dus gezellig paaseieren geschilderd.
Mijn ei lag al jaren in een blikje te wachten om afgemaakt te worden... Nu dus eindelijk.

 Dit is het resultaat:


Herken je ze? Ik heb het boek 'Dat hast d'r no fan' (de Friese versie van 'Dat komt er nou van') van Ingrid en Dieter Schubert erbij gehad.

Thuis gekomen heb ik mijn eieren van vorige jaren maar weer eens voor het licht gehaald en de tak voor het raam tot paastak omgedoopd.



Angelina ballerina heb ik jaren geleden voor mijn dochter gemaakt.

En herken je deze?

Uit: 'De boze heks' van Hanna Kraan

Allemaal geweldige boeken om uit voor te lezen!


Denk niet: dat kan ik nooit!
Vroeger ben ik begonnen met het uitkrassen van tekeningen in met dylon geverfde eieren, terwijl ik helemaal niet goed kon tekenen... En was zelf dan ook erg verrast door mijn eigen kunnen. 
Ik gebruik bij bovenstaande eieren (een klein doosje met 12 kleuren ) aquarelverf van Windsor&Newton.
Als je hier ook mee aan de slag wilt, denk er dan goed aan om de eieren van tevoren goed vetvrij te maken. Ook je vingers waar je het ei misschien mee vast houdt geven vette vlekken. En daar pakt de verf niet goed.

Hieronder zie je een paar van mijn eerste eieren:





En de mooisten heb ik weg gegeven; zonder ooit een foto gemaakt te hebben.

Om eieren uit te blazen, heb ik wel zo'n neusspuitje (een waar je het snot uit een babyneusje kunt zuigen) gebruikt. Soms gebruik ik ook wel een injectiespuit zonder naald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten