dinsdag 17 april 2012

Rode omslagdoek: zelfgesponnen, geverfd en gebreid



Hier zie je mij met mijn eerste omslagdoek  welke ik zelf had geverfd, gesponnen en gebreid.
Twee jaar geleden had ik BFL-lontwol gekocht bij de Spinners die een stand hadden op de Handwerkbeurs in Zwolle.
Ik heb het eerst geverfd met colortex in de magnetron. Maar de helft daarvan was veel te licht. Toen heb ik die helft donkerder geverfd, maar dat was weer veel te! Uiteindelijk werd het toch een hele mooie kleur rood toen ik het op de kaardemolen heb gemengd.
Die donkere kleur was ook al vervilt, dus ik dacht dat dat niet meer goed zou komen...
Ik heb de wol helemaal losgetrokken voordat ik het ging kaarden en van het vilten was niets meer te zien.

Ik had als eerste een paar bolletjes bruine BFL-wol gesponnen. Dit was dus mijn tweede project. Ik heb het gesponnen en getwijnd: voor een beginneling best mooi gelukt. Een beetje te weinig twist, maar voor de omslagdoek gaf dat wel een mooie losse wol.
Ik heb nu helemaal de smaak vanhet spinnen te pakken.

Het breipatroon is heel makkelijk, maar heeft een leuk accent: Je kunt het ene flapje door een tunnel halen en je zit nooit meer met een afglijdende doek, of spelden en knopen om dat te voorkomen.


Ik zal zien of ik het patroon in kan voegen als apart word-bestand.
Maar zover was ik nog niet als beginnend blogger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten