zaterdag 13 september 2014

Zalm oranje vest / Salmon orange cardigan




Ik miste mijn zalmkleurig vest dat ik eerder gemaakt had van handgesponnen en zelf plantaardig geverfd garen. Het is wel een totaal ander patroon en de kleur is het ook niet helemaal (ik bedoel, dat hij anders van kleur is dan de vorige. Maar wel een mooie kleur).

Dit vest heb ik gehaakt van heerlijk zacht en licht (in gewicht) garen. Het draagt heerlijk; is lekker warm en licht om te dragen.

To replace the salmon cardigan I gave away I crocheted this one. Though the colour is not quite the same and the pattern is totally different, it is a nice replacement.
This cardigan is crocheted of lovely soft and lightweighted yarn. It is lovely to wear and quite warm.


Ik heb voor dit vest als basis een patroon voor een tafelkleed gebruikt. Dat is het midden van het vest, daarna heb ik een aantal toeren een ajourpatroon gebruikt. Mouwen gehaakt en weer een stukje ajour. Afgesloten met de rand van het kleedpatroon.

I used a pattern for a cloth as base in the centre and border of the cardigan and a lace pattern in between. I made the sleeves in the lace pattern in between.
















Materiaal: 5 bolletjes DROPS Brushed Alpaca Silk koraalkleur 06
Material: 5 skeins DROPS Brushed Alpaca Silk colour 06

 
 

1 opmerking: