donderdag 26 juni 2014

Zalm vest / Salmon vest

 
Dit vest heb ik impulsief weg gegeven aan mijn lieve Canadese nicht (een van de). Mijn dochter kon het bijna niet geloven, omdat ik zo blij was met dit vestje. En inderdaad, eigenlijk geloof ik het zelf ook bijna niet. Maar omdat ik weet dat het op een prima plek is en dat het naar waarde geschat wordt, heb ik geen spijt van mijn spontane actie. 

Ik heb het garen gebruikt welke ik 18 jaar geleden van een moeder van een van mijn peuters heb gekregen (zij heeft het zelf gesponnen). Ik heb het in een bouillon met meekrap en cochenille geverfd (eerst voorgebeitst) waaruit deze prachtige zalmkleur ontstaan is.
IK vond op de markt prachtige knopen die het helemaal afmaken.
Het draagt heel prettig en is lekker warm.

Het idee voor het patroon komt van DROPS.
Vanwege de garendikte paste ik het patroon aan (minder steken en ook het meerderen moet worden aangepast).
Ook gebruikte ik een ander patroon nadat ik de mouwgaten had opgezet(3 pennen recht, 3 pennen averecht).
Het is rond gebreid (Dat van DROPS niet).
 


I gave quite impulsive my dear Canadian cousin (one of them) this nice vest. My daughter couldn’t believe I had done it, because I was so happy with it. And when I’m honest I can hardly believe it myself. But since I know my niece is really happy with it and she rates the right value of its purity, handmade and natural dyed I don’t regret my spontaneous gift. 

I used yarn which I got from a care child’s dear mother who spun it. I had dyed the yarn with madder and cochineal (first mordanted with alum and) and was very happy with the salmon color.
I found gorgeous buttons which completed the vest!
The warmth and comfort of this vest is great.
 
I got the idea for the vest from DROPS .
I used thicker yarn and needles which made me  change the pattern: less stitches and multiplying changes as well.
I knitted from the arm hole 3 rows knit, 3 rows purl.
I knitted around. (DROPS didn't)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten