zondag 24 maart 2013

lentebloemen-tas


In de kast stond al jaren een klos groen garen, waar ik nog eens iets moois van wilde breien. Uiteindelijk kreeg ik het idee voor deze tas.
Het lastigste was om er de goede paarse kleur bij te krijgen voor de viooltjes.

Het lijkt me ook mooi om hem met witte bloemen te breien.
Of met witte en gele...


Deze tas heb ik net uit de wasmachine gehaald. Toen ik hem erin stopte, was hij bijna 2 x zo groot.
Ik heb hem rond gebreid van wol op pendikte 8 (met garen voor pendikte 3-4).

Hij was 63 x 54 cm groot.
Nu nog maar: 39 x 35 cm.
Krimp in de lengte: 38 %
Krimp in de breedte 35%

Er zit een ovale bodem in, waardoor hij goed blijft staan.

 
De patronen van de bloemen en ranken zijn in gebreid. Maar de gele bloemhartjes heb ik later opgemaasd.
 
Ik heb het ontwerp uitgewerkt in een bestand. Dus als je deze tas ook graag wilt breien, dan kan ik je hem wel mailen.


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas, daar ben je op slag verliefd op.
    Heel mooi!!!
    groetjes
    mija

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een super mooie tas
    geld het aanbod nog???


    zet al heel brutaal mijn mailadres erbij

    geagoldsteen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen