vrijdag 5 oktober 2012

eerste echte hoedje


Afgelopen zomer was ik gevraagd om voor de kunstroute, die er voor de basisscholen was georganiseerd, in de Martenatuin te vilten.
Dat was voor mij aanleiding om wat te experimenteren met hoedjes.
De eerste is me niet naar de zin geworden.
Ik heb in Duitsland bij de wollfabrik een boek 'Hut und putz' gekocht. Daarover later meer.
Hierin stond een manier om een hoed te maken door een lap vilt over een mal te leggen.
 
Dat kun je bij deze rode lap goed zien. De mal is gemaakt van papier maché met een waterafstotende lak.
Het eerste hoedje dat ik zo maakte zie je hieronder. Ik was er niet echt enthousiast over.

Daarom ben ik er later toch nog mee aan de slag gegaan: De rand veranderd met mijn verbeterde mal. (De mal was nl. verweekt, omdat er toch wat kleine plekjes onbedekt bleken te zijn met lak.) Daarna heb ik de opengeknipte bollenrand erop genaaid. 
En afgelopen weekeinde stond ik op de Natuurlijk-bewust-beurs in Oldehove. Hier kwam een vrouw die dit hoedje paste en toen dacht ik voor het eerst: toch best wel leuk. Soms is het maar net wie hem op heeft. En haar stond ie.
 
Het was trouwens wel erg leuk om voor de kinderen te vilten. Ze zijn altijd vol belangstelling en het is erg gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten